FAQ

Waar kan ik auto's bezichtigen?

Al onze occasions kun je op de website bekijken. Mocht je de auto in het echt willen bekijken, maak dan een afspraak bij onze locatie in Nijkerk! Bel ons op 030 850 15 10 of mail naar autoselect@arval.nl

Het bezoekersadres van Arval AutoSelect is Smitspol 13, 3861 RS te Nijkerk


Wat zijn de openingstijden van Arval AutoSelect?

Onze vestiging is geopend van maandag t/m vrijdag van 9:00 – 17:30uur

Op zaterdag en zondag zijn wij gesloten.

Wij werken uitsluitend op afspraak, bel op 030-8501510 of mail naar autoselect@arval.nl

Kan ik een proefrit maken voordat ik de auto koop?

Bij interesse kun je zeker een proefrit maken! Bel ons op 030 850 15 10 of stuur een mail naar autoselect@arval.nl om een afspraak in te plannen!


Krijg ik garantie op de auto?

Uiteraard krijg je garantie op een gekochte occasion. Wij geven gratis 12 maanden garantie, op basis van de BOVAG-voorwaarden*.

Daarnaast heb je bij Arval Auto Select als voordeel dat je bij een garantiegeval altijd bij een garage bij jou in de buurt terecht kunt. De garantie is eventueel uit te breiden naar 24 maanden. De prijs hiervan ligt op €895,-

Heb je nog vragen over de garantie? Neem gerust contact met ons op!

*Je kunt de BOVAG-voorwaarden, met daarin de garantie, hier bekijken.


Hoe maak ik aanspraak op de garantie?

Wij brengen onze garantie onder bij Autotrust, Je kunt een eventueel defect melden op de website van Autotrust of je kunt contact opnemen op telefoonnummer 0592-340018

Autotrust gaat samen met jou kijken naar een garage in de buurt waar je de auto kan aanbieden voor herstel.  https://mijn.autotrust.nl/?hsCtaAttrib=112237581779

Kan ik mijn auto inruilen?

Ja, wij ruilen jouw auto graag in.

In te ruilen auto’s worden bij Arval AutoSelect altijd op de hoogst verkregen handelsbieding getaxeerd en gaan bij inruil ook direct vanuit ons door naar het hoogstbiedende autobedrijf of autoveiling.

Om een goede en betrouwbare indicatie te kunnen geven, kunnen wij een link sturen via email van AutotelexPRO. Hiermee kun je digitaal een inruiltaxatie compleet invullen en kunnen wij een indicatie voor de inruilwaarde afgeven.

Voor de uiteindelijke inruilprijs willen wij de inruilauto graag altijd even zien en kunnen rijden.

Het is overigens ook mogelijk om de inruilauto te laten taxeren op onze locatie Smitspol 13 te Nijkerk in combinatie met het bezichtigen en/of proefrit in onze auto.

Dit neemt ongeveer een half uur in beslag. Na het afgeven van de taxatiewaarde is deze 14 dagen geldig. Neem gerust contact op met ons voor het inplannen van een inruilafspraak.


Is de prijs onderhandelbaar?

Wij werken met vaste all-in prijzen, helemaal rijklaar, incl. afleveringscontrole, minimaal 6 maanden APK, gepoetst en inclusief 12 maanden BOVAG-garantie.

Is de complete historie van de auto bekend?

Van al onze auto’s hebben wij een schade en onderhoudshistorie aangezien wij de eerste eigenaar zijn van deze auto’s. Tevens kunnen wij ook een RDW-voertuigrapport uitdraaien met de tellerstanden van de auto. (Nationale Auto Pas)

Hoeveel brandstof zit er in de gekochte auto?

Wij zorgen dat er minimaal ¼ tank brandstof in de auto zit voor aflevering.

Elektrische auto’s of PHEV’s laden wij op tot minimaal 80%.

Is het mogelijk mijn gekochte auto direct mee te nemen?

Nee, aangezien wij alle auto’s verkopen rijklaar, inclusief afleveringscontrole, poetsbeurt en garantie. Wij hebben 14 dagen aflevertijd na het ondertekenen van de koopovereenkomst.

Ik zie dat de APK bijna is verlopen, krijgt de auto een nieuwe APK?

Als de auto binnen 6 maanden een nieuwe APK nodig heeft dan krijgt de auto een nieuwe APK voor aflevering.

Krijgt een auto voor aflevering een onderhoudsbeurt?

Als een auto binnen 10.000km of 6 maanden onderhoud nodig heeft, dan laten wij dit uitvoeren voor aflevering.

Wel krijgt iedere occasions sowieso nog een afleveringscontrole voor aflevering.

Is de BTW aftrekbaar voor zakelijke kopers?

Al onze auto’s zijn btw-auto’s, dus de zakelijke koper kan de BTW aftrekken bij de belastingdienst.

Kan ik contant betalen bij aankoop van een auto?

In verband met de veiligheid kun je niet contact betalen. Het geld kan alleen overgemaakt worden op onze bankrekening. Dit dient 1 dag voor aflevering bij Arval op de bankrekening te staan.

Kan ik de auto ook financieren via jullie?

Wij zijn onderdeel van de Europese bank BNP Paribas, wij kunnen een financiering voor je aanvragen via BNP Paribas Personal Finance.

Wat heb ik nodig om een auto te kunnen kopen bij Arval?

 Om te mogen proefrijden met een van onze auto’s heb je een geldig Nederlands rijbewijs nodig.

We gebruiken voor de tenaamstelling ook een Nederlands rijbewijs of een geldig Nederlands paspoort

Arval is een onderdeel van de Europese bank BNP Paribas. Als onderdeel van ons due diligence-proces en conform regelgeving voor Know Your Customer (KYC), zijn wij verplicht om de identiteit van onze klanten te verifiëren. Hiervoor hebben wij een kopie paspoort of ID-kaart nodig, om de KYC (Know Your Customer) check uit te kunnen voeren.

In verband met de veiligheid van uw gegevens vragen wij altijd om op uw identiteitsbewijs het BSN (Burgerservicenummer) en de pasfoto af te schermen.         

Kan ik ook een zoekopdracht plaatsen bij Arval AutoSelect?

Wij kunnen zeker voor je zoeken naar een geschikte auto, wij krijgen dagelijks nieuwe leaseauto’s terug uit onze eigen vloot. Bel of mail ons gerust op 030-8501510 of autoselect@arval.nl

Neem nu contact op met ons!

Een vraag?
Wij helpen je graag.

Wil je graag meer informatie over een model? Twijfel je tussen twee occasions? Wil je graag een proefrit maken? Neem dan contact met ons op. Wij staan klaar om jouw vragen te beantwoorden en je te helpen bij jouw keuze.